Željko Mitrović – Vlasnik Pink imperije i režimski TV mogul

Željko Mitrović je srpski muzičar, osnivač i vlasnik Pink televizije i diskografske kuće City records. Važi za medijskog maga i jednog od najmoćnijih ljudi u srpskom šou biznisu. Rođen je 31. maja 1967. godine u Beogradu.

Privatni život

Željkovi roditelji su majka Milka i otac Dragan koji je preminuo 2000. godine. U rodnom gradu je pohađao osnovnu školu i gimnaziju. Studirao je Pravni fakultet, ali ga nije završio. Želeo je da upiše džez akademiju Berkli, ali nije imao 30.000 dolara koliko je školovanje u ovoj ustanovi iznosilo. Uporedo sa biznisom koji je započeo, studirao je engleski jezik u oblasti menadžmenta na Berlicu. 1990. godine Željko se oženio pevačicom Sonjom Mitrović Hani. 1991. godine su dobili ćerku Sandru, a dve godine kasnije sina Aleksandra. 1994. godine su se razveli i nakon toga su ostali u dobrim odnosima. Mitrović je Sonji poklonio studio koji je osnovao 1988 godine.

Od 1995. godine je u braku sa Milicom (rođenom Pašić), direktorkom programa i muzičkim urednikom Pink televizije. 2000. godine su postali roditelji devojčice Kristine, a godinu dana kasnije se rodila Andrea.

Loading...

Zdravstveni problemi

U decembru 2010. godine Željku je pozlilo i ustanovljeno je da boluje od retkog oblika anemije, tzv. aplastične anemije. Dva meseca se lečio u nemačkoj onkološkoj bolnici „Maltezer Sent Frencikus“, a o njegovom zdravlju se brinula doktorka Nadežda Basara, rođaka njegove prve žene. Nakon toga je iznajmio vilu u Hamburgu i još mesec dana je bio pod nadzorom lekara.

Pošto je Mitrović u poslednje vreme radio i po 20 sati dnevno, doktori su smatrali da je to uzrok njegovog stanja. Potvrdili su da nema rak, leukemiju, hepatitis i HIV i da su njegovi organi u odličnom stanju. U medijima se spekulisalo da se razboleo zbog korišćenja opijata. Početkom 2011. godine Željko je izjavio da mu je neko u hranu i piće sipao supstance koje dovode do aplastične anemije.

Zbog toga je pojačao obezbeđenje i otpustio je stotinak radnika koji su o njemu širili tračeve. Policiji je podneo krivičnu prijavu protiv više osoba za koje je sumnjao da su ga trovale. Glasine su tvrdile da je u Nemačku išao na rehabilitaciju i odvikavanje od zavisnosti na supstancu kokain. U bolnici je ostavio svoju koštanu srž i kosu kako bi lekari uradili analize koje će to dokazati. Potvrđeno je da su Mitrovićevi protivnici koristili šifrovane poruke pomoću kojih su komunicirali tokom rijaliti emisija koje su se prikazivale na drugoj televiziji.

Spekulisalo se da su se na spisku osumnjičenih našli rođena sestra njegove supruge, Lola, njen muž Zlatko Krmpotić i Jure Zorčić, prvi direktor televizije „Pink Sl“.

Lola i Zlatko su podneli tužbu protiv Željka, a Jure je negirao navode da je proneverio milione i izjavio je da televizija „Pink Sl“ ima samo dugove. Rekao je da je otkaz dobio mejlom i da mu je Mitrović ostao dužan 35.000 evra. U oktobru 2011. godine Željko je u emisiji kod Ognjena Amidžića rekao da je mesec dana trovan van Srbije i da istraga dobro napreduje.

Deca i njihove tragedije

18. jula 2013. godine Željkov sin Aleksandar je pregazio 17-godišnju Andreu Bojanić. Naleteo je na nju džipom marke „BMW X5“ i odbacio ju je 29 m od pešačkog prelaza.

Željko je rekao da je njegov sin prelazio na zeleno i da nije video devojku koja je pretrčavala ulicu. Kada je shvatio šta se desilo, Aleksandar ga je pozvao i sa advokatom su otišli u policiju gde su dali izjave. Određen mu je pritvor do mesec dana zbog opasnosti da bi mogao da utiče na svedoke i pokrenuta je istraga zbog sumnje da je izvršio krivično delo. Sud je početkom novembra Aleksandru ukinuo pritvor jer je ocenio da nema opasnosti da će ometati vođenje postupka.

U oktobru 2015. godine je počelo suđenje na kome se Aleksandar izjasnio da nije kriv i da ne priznaje krivično delo za koje je optužen. Tužilac je tražio kaznu od najmanje dve godine i zabranu upravljanjem motornim vozilom „B“ kategorije.

U februaru 2016. godine branioci su tvrdili da je devojka pretrčavala na crveno i da se optuženom ne sudi zbog krivičnog dela, već zbog njegovog oca.

Smrt bliskih prijatelja

U decembru 2014. godine u sobi 326 hotela „Hajat“ pronađeno je telo Ivane Bakić Bodrožić. Željko je sam otišao u policiju gde je nekoliko sati razgovarao sa inspektorima koji su vodili ovaj slučaj. Rekao je da su se upoznali kada je ona počela da radi u njegovoj kompaniji i da su bili u bliskoj vezi poslednjih sedam godina. Tog dana Mitrović je sa suprugom takođe bio u „Hajatu“ na rođendanu Cecinog sina Veljka.

On je odobrio iznajmljivanje sobe u kojoj je Ivana preminula, ali tvrdio je da je te večeri nije video. Rekao je da nije imala razloga da se ubije, a u policiji su potvrdili da je sama sebi ubrizgala veću količinu leka. U poslednjih godinu dana, Ivana je na svom Facebook profilu objavljivala statuse u kojima nije krila bliskost sa Željkom, kao i slike tetovaže sa njegovim imenom i matičnim brojem.

Nekoliko dana pre kobnog događaja, pisala je o „tužnoj i ružnoj ženi koju sažaljeva“, a dan posle smrti neko je promenio taj status i dopisao je da je čovek sa kim je sedam godina „lagano ubija“. Mitrović je veoma teško podneo Ivaninu smrt i na sahrani je pao na sanduk i uzvikivao njeno ime. Rekao je da policija mora da pronađe ljude koji su joj prodali opasnu anesteziju.

Tvrdio je da je sebe stavio u centar događaja kako bi slučaj što pre bio rešen. Posle par dana, obdukcijom je utvrđeno da je uzrok smrti korišćenje mešavine četiri leka i kokaina koja je izazvala prekid rada srca.

Bogatstvo

Željkova imperija vredi više od milijardu evra i čine je: televizija „Pink“, „Pink Montenegro“, „Pink BiH“, preko 15 satelitskih kanala, licenca za „Fashion TV“ za region, nacionalna frekvencija u Sloveniji, izdavačka kuća „City records“, avio-kompanija „Air Pink“, firma „El Bosco“ koja iznajmljuje jahte i filmski studio PFI. Takođe je vlasnik kuće na Senjaku i jahte „El Bosco V“. Krajem 2011. godine, Mitrović je deci iz prvog braka i njihovoj majci kupio stan vredan milion evra. On se nalazi na Novom Beogradu, preko puta hotela „Jugoslavija“ i ima 180 kvadrata.

Luksuzna jahta

2007. godine Željko je na „Croatia boat show“ u Splitu kupio jahtu modela Sunseeker Predator 108 koja je dugačka 32 m, ima šest kabina i dve palube. Njena vrednost je devet miliona evra, a nazvao ju je „El Bosco V“. U septembru 2010. godine jahta je zaustavljena u hrvatskom moru zbog kontrole. Pošto Željko nije bio na njoj, hrvatske vlasti su je zaplenile zbog kršenja hrvatskih carinskih propisa i međunarodne Konvencije o privremenom uvozu.

Tražili su od Mitrovića da plati carinu u iznosu od dva miliona evra plus takse, ali pošto on to nije uradio, hrvatska carinska uprava je u avgustu 2011. godine objavila da prodaje jahtu za oko 3 miliona evra. Mitrović se nije predao i poslao je svoje advokate u Brisel, Strazbur, Berlin, London i Hrvatsku kako bi povratio vlasništvo nad jahtom. Željko i njegov advokat su Opštinskom sudu podneli tužbu zbog nezakonitog postupanja protiv carinarnice u Dubrovniku i tražili su da se privremeno zabrani prodaja jahte. Posle par dana, sud je presudio u njegovu korist i prodaja je odložena.

U julu 2014. godine Željko je podneo žalbu protiv odluke da mu jahta bude trajno oduzeta. Pošto je ona odbijena, dubrovački sud je potvrdio da je jahta zakonski postala vlasništvo Republike Hrvatske. Početkom 2015. godine cena jahte je spuštena na 1,6 miliona evra pošto se niko za nju nije interesovao. Mitrovićev advokat je najavio da će se žaliti Međunarodnom sudu u Strazburu i, u slučaju da ishod bude pozitivan, kompletna šteta bi bila nadoknađena.

Obračun sa neistomišljenicima

U februaru 2002. godine profesor Čedomir Čupić, tadašnji član Saveta za borbu protiv korupcije, je rekao da bi zgradu TV „Pink“ trebalo srušiti jer Željko nije imao dozvolu za gradnju. Ubrzo ga je Mitrović napao na svojoj televiziji nazvavši ga „plašljivim i brbljivim zecom“. Dve godine kasnije je osuđen da plati novčanu kaznu zbog uvrede.

Zbog oduzimanja jahte, u avgustu 2011. godine Željko je na svojim televizijama zabranio reklamiranje hrvatskog turizma, ukinuo je njihovu muziku i kinematografiju i izbacio je lik Hrvata Hrvoja iz zabavne emisije „Kursadžije“. Izjavio je da će ovu kampanju sprovoditi naredne tri godine. Takođe je rekao da tamo neće otići dok je Jadranka Kosor premijerka i da je ovo otimačina srpske imovine sa ciljem da bude jeftino prodata nekom hrvatskom tajkunu.

Zbog ovoga su ga kritikovali Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Udruženje novinara Srbije (UNS) tvrdeći da krši zakon i da nema pravo da javne frekvencije koristi za lične obračune, ali Republička radiodifuzna agencija (RRA) ga nijednom nije kaznila. Zbog načina na koji su izveštavali o nesreći u kojoj je učestvovao njegov sin, Mitrović je u julu 2013. godine putem svoje televizije napao dnevni list „Blic“ i vređao je njegovog glavnog urednika Veselina Simonovića.

To je trajalo više od dve nedelje pa je „Blic“ podneo prijavu protiv Željka i njegove televizije. Savet RRA ga je javno upozorio da obustavi kampanju ili će mu privremeno biti oduzeta dozvola za emitovanje. Krajem 2015. godine je počeo kampanju protiv „Adria media group“ i njenog vlasnika Aleksandra Rodića. Od tada pa do danas se obračunava sa Vučićevom opozicijom.

Politika

1996. godine Željko se učlanio u Jugoslovensku levicu (JUL). Pošto je bio blizak sa porodicom Slobodana Miloševića, tokom NATO agresije na Jugoslaviju zabranjen mu je ulazak u zemlje Evropske unije. 2000. godine je bio kandidat za poslanika na listi SPS-JUL. Kasnije je rekao da je sve to bila jedna od njegovih brojnih zabluda.

2004. godine je prisustvovao inauguraciji Hejlija Barbura koji je izabran za guvernera savezne države Misisipi. U Vašingtonu se sastao sa službenicima iz administracije Džordža Buša sa kojima je razgovarao o učešću „Pinka“ u programima Stejt departmenta koji su vezani za odnose u medijima. 2013. godine Mira Marković je Željku posvetila tekst pod nazivom „Socijalni i moralni ateist“.

Od dolaska na vlast SNSa bespošteno kritikuje režimsku opoziciju metodama blaćenja, podmetanje, i spinovanja opozicije Vučićevom reimu.

Podeli
Updated: 6 августа, 2020 — 6:32 am

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.